Transformatie Management

Sales organisaties die een commodity leveren hebben het zwaar. De klant is slimmer geworden en de concrurrentie is hevig. Het leveren van toegevoegde waarde is lastig. 

Vaak werken dit soort organisaties met directe verkoop en hebben ze veel mensen op de weg zitten om de producten te verkopen. Daar gaat het mis. Het dogma dat een verkoper producten verkoopt is niet meer van deze tijd.

De klant koopt het product en neemt de regie daarin. De verkoper verkoopt de toegevoegde waarde. Als die verkoper niets kan toevoegen aan het koopproces van de klant, dan is de verkoper irrelevant geworden.

Een organisatie heeft op dit moment twee keuzes. In beide gevallen betekent het dat een sales organisatie getransformeerd moet worden. Die verandering raakt drie belangrijke pijlers:
– Kennis
– Vaardigheden
– Organisatie

Ventaris helpt u bij het ontwikkelen van een nieuwe visie en commerciële strategie. We vertalen deze strategie naar  heldere en concrete stappen die het veranderingsproces vormgeven met als resultaat een salesforce die zich heeft aangepast aan uw markt.

U ziet dat het gedrag van uw klanten verandert? Wilt u weten hoe uw salesorganisatie zich daarop kan aanpassen?